گاردین: در صورت هرگونه حماقتی علیه ایران مردم این کشور در کنار سران نظام خواهند بود
نوشته شده توسط : احسانی
تل آویو آغازگر رقابت هسته‌ای در منطقه است/
گاردین: در صورت هرگونه حماقتی علیه ایران مردم این کشور در کنار سران نظام خواهند بود

خبرگزاری فارس: یکی از نویسندگان سرشناس انگلیسی طی گفتگو با روزنامه "گاردین "ضمن تاکید بر مصائب فاجعه‌بار هرگونه حمله نظامی احتمالی علیه ایران، به حمایت حداکثری مردم از جمهوری اسلامی و سران آن اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: گاردین: در صورت هرگونه حماقتی علیه ایران مردم این کشور در کنار سران نظام خواهند بود

 

به گزارش فارس،"یان مک ایوان‌"، نویسنده انگلیسی که در سال 2005 رمان "شنبه"  وی بطور گسترده‌ای در مورد مداخله نظامی در عراق تعبیر شد‌، هم اینک اذعان می‌کند هرگونه حمله علیه ایران و با هدف نابودی توانمندی هسته‌ای این کشور فاجعه بار خواهد بود.

بنابر‌این گزارش، "مک ایوان" که جهت شرکت در مراسم ویژه روزنامه گاردین که در آن چند چهره ادبی، سیاسی و مطبوعاتی نیز حضور داشتند به دفتر این روزنامه انگلیسی رفته بود‌، طی سخنانی اظهار داشت: من همگام با گروه بیشماری هستم که هرگونه حمله بر علیه ایران را فاجعه بار می دانند. من تصور می‌کنم که مصیبت‌، صدمات و پیامد‌های ناخواسته حمله به ایران فراتر از باور خواهد بود.

"گاردین"  سپس  در توصیف "مک ایوان" می‌نویسد: با وجود این‌‌که وی در آغاز با مباحثات مربوط به برکناری صدام حسین از قدرت موافق بود اما بعدا عمیقا متقاعد شد که دولت بوش قادر به اداره کشور در پی نبرد با عراق نیست.

به نوشته این روزنامه‌، "مک ایوان" راجع به جمهوری اسلامی گفت: حکومت ایران شاید دچار برخی مشکلات باشد اما هرگونه تهاجمی بر علیه این کشور باعث اتحاد و حمایت مردم ایران از حکومت مذهبیشان خواهد شد.

وی همچنین ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که تاخیر انداختن در اقدام نظامی بر علیه برنامه‌های  هسته‌ای ایران باعث می‌شود تا این کشور تاسیسات خود را در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای در سایت‌های زیر‌زمینی مخفی کند و  آن‌گاه دیگر آن ها غیر قابل دسترسی خواهند بود را رد کرد.

 

*تلاش برای جدایی انداختن بین مردم ایران و نظامشان چیزی جز آبروریزی برای غرب به همراه ندارد

 

"مک‌ایوان" سپس با نکوهش رژیم صهیونیستی و جاه طلبی‌های اتمی تل آویو افزود: ای کاش هرگز تل آویو مبادرت به ساخت سلاح‌های هسته‌ای نمی‌کرد زیرا آنوقت یک یا چند قدرت منطقه‌ای نیز  مسیر هسته‌ای شدن را در پیش نمی گرفتند.

وی در خاتمه گفت: هرچند که حکومت ایران در داخل مخالفانی دارد اما با وجود چنین مردم با فرهنگی جدایی انداختن بین آن‌ها و نظامشان برای غرب چیزی جز آبرو‌ریزی به همراه ندارد.

 





:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: